Om mig

16 år, bor i Ellington, Connecticut, USA som udvekslingsstundent Bliver boende i 11 mdr (WUHUU!). Vaertsfamilie: Vaertsmom - Ellen, Vaertsdad - Eric, Vaertssoester - Bree

fredag den 16. september 2011

Undskyld, det var lektierne!

Hej alle dansk-laesende fans!

Bloggen her skal bruges som en logbog, så kontakten til mine venner og familie kan holdes, men alle er helt klart velkomne til at laese om mit liv i US of A!



Ja, nu bliver jeg jo noedt til, at undskylde igen, igen. Jeg har simpelthen bare haft alt for travlt til, at kunne skrive paa min blog. Jeg startede i skole for to uger siden og der er rigtig mange lektier der skal laves osv. Men foer, at jeg begynder at snakke om det hele, saa vil jeg lige sige, at jeg undskylder (igen, ha ha) for stavefejl (OG TASTEFEJL). Jeg har vaennet mig noglelunde til det engelske sprog, saa det er svaert for mig, at finde mine fejl i tekster og saetninger. Men I maa altsaa bare baere over med mig, jeg kan ikke rigtig goere for det!

Men som sagt, saa startede jeg i skole for knap saa lang tid siden og jeg ELSKER DET, som jeg elsker alt andet her i USA. Det er fedt, fedt, fedt! Jeg fik venner fra dag 1, saa der var ingen pinlige situationer med frokost, hvor folk ender med at sidde ude paa toilettet og spise. Jeg moedte en pige, Meghan, i min keyboading klasse, som jeg lynhurtigt faldt i snak med! Og heldigvis havde vi frokost sammen, saa hun kunne introducere mig til alle hendes venner.
Min skole er saa stor, at de bliver noedt til at splitte skolens frokost op i tre dele, dvs. 1. lunch, 2. lunch og 3. lunch. Og nej, jeg kan ikke finde ud af systemet endnu - jeg stalker bare de andre fra klassen naar klokken ringer, ha ha.
Men Meghan introducerede mig til en hel masse mennesker og jeg kan slet ikke huske navnene paa dem alle sammen endnu! Jeg moedte bl.a. Alyssa, Holly, Rachel og Janna. De er alle sammen bare super soede og alle er vildt interesserede i Danmark. De elsker at hoere mig snakke dansk og jaa, det er da ogsaa en smule sjovt naar de proever at efterligne.
Men efter en halvanden uges skole spurgte Alyssa og Meghan om jeg ikke ville komme til deres sleep over. Saa fredag aften hentede Alyssas mor mig og vi blev koert ud til The Fireman Fair. Det var et lille marked med en masse karuseller og amerikansk junk-food. Da markedet lukkede koerte vi hjem til Alyssa og overnattede. Vi havde det super sjovt og snakkede til langt ud paa natten!
Loerdag gik med lektier og rengoering.. Soendag morgen kom der gaester! Eric (vaertsfar) havde foedselsdag og hans foedselsdagsgave var en tur med faldskaerm! Vi regnede egentlig med, at han og 5 andre familiemedlemmer kunne faa det gjort kl. 11, men da vejret var alt for skyet blev vi desvaerre noedt til, at vente.
Det endte med, at Ellen (vaertsmor) og jeg koerte hjem for at lave noget mad og kage, som vi saa kunne bringe ned til Ellington Airport. Vi spiste og ventede igen... De sprang kl. 18, og det var en kanon oplevelse, at se paa, selvom jeg dog selv aldrig ville kunne goere!!
Mandag var mandag og hele 5 dage med skole igen. Det er dog ikke lutterloejer, da skolen starter kl. 7:15! Oh, jaa.
Skolens nivau er meget forskellig. I min hisorie klasse er folk (undskyld folk i min historie klasse!!) virkelig ikke saerlig kloge. Jeg var den eneste der vidste hvad positivt betoed og hvad der skete July 4. WHAT!
Men tilgengaeld er folk i min engelsk klasse genier. Jeg foeler mig ret dum, da jeg ikke ved, hvad mange af de ord de bruger, betyder. Men nu er det fredag og der skal bare soves laenge i morgen. I morgen vil Bree tage mig med til skoleteater senere hen paa dagen, saa det skal nok blive godt! Soendag skal der laves lektier... masser af lektier.. Og i naeste weekend er der DANCE!  Jeg overnatter hos Janna hele weekenden, da min vaertsfamilie er i Vermont for at campe. Jeg glaeder mig virkelig meget, for Janna er da bare en sjov toes!

Luna (killingen) har det super godt. Hun har vaennet sig til mennesker og er ikke bange for at vaere uden for buret mere. Hun vokser og ser soedere og soedere ud.

Mange knus fra den amerikanske pige!

- Caroline :-)

PS. SAA ER DER BILLEDEBOG FOR DEM DER LYSTER!!!!!!!

Husets pappegoeje, Patrick

Husets kat, Winston

Huset fra vejen

Den dejlige pool, mmmh!

Da orkanen, Irene var paa besoeg

Chloe og Riley

Ingen kommentarer:

Send en kommentar