Om mig

16 år, bor i Ellington, Connecticut, USA som udvekslingsstundent Bliver boende i 11 mdr (WUHUU!). Vaertsfamilie: Vaertsmom - Ellen, Vaertsdad - Eric, Vaertssoester - Bree

torsdag den 1. september 2011

UNDSKYLD, det var Irene!

Bloggen her skal bruges som en logbog, så kontakten til mine venner og familie kan holdes, men alle er helt klar velkomne til at laese om mit liv i US of A!

Hej alle! :-)

Ja, jeg havde egentlig taenkt mig at skrive paa bloggen her, hver soendag saa folk kunne foelge med i min uge. Men pga. orkanen, Irene, saa har jeg ikke rigtig haft mulighed for det! UNDSKYLD. Irene valgte at vaelte traeer saa stroemmen blev afbrudt, tak Irene. Det er nu 6. dagen uden stroem, men dog har min vaertsfar faat fat i en generator som vores koeleskab, fryser og Internet koerer paa. Men nu har jeg endelig tid til at skrive igen, og her kommer det hele:

Mandag morgen vaekkede Bree mig og spurgte om jeg ville med ud og shoppe, og JUBI, mig ud af sengen og ind i bilen saa vi kunne komme afsted. Bree fik hendes licens i loerdags saa nu kan hun koere med passagerer - SUPER DEJLIGT!! Jeg fik koebt de vigtigste ting til skole og om aftenen tog min vaertsfar og jeg ud i lufthavnen for at byde en udvekslingsstudent fra Polen velkommen. Det var super sjovt, at opleve hele situationen igen men hvor rollerne egentlig bare var skiftet ud.

Tirsdag skete der et jordskaelv. Jeg aerger mig gul og blaa over, at jeg ikke maerkede det! Folk blev evakueret fra bygninger og jeg ved ikke hvad, men jeg maerkede altsaa bare ingenting. Jeg gad godt vide, hvad jeg har haft gang i. Jordskaelvet kom hele vejen fra West Virginia til Massachusetts, wow ja! Og jeg er blevet fortalt at det var ret vildt, oorh hvor ville jeg gerne have maerket det, OEV!

Onsdag formiddag kom min kontaktperson, Lee, og hentede mig. En kontaktperson er en fra YFU der skal ringe eller skrive til mig minimun hver maaned. Hun tog mig med ud at spise paa Friendley's (jaja.... fast-foodkaede... igen) og MUM hvor var det laekkert! hahaha

Torsdag tog Bree og jeg igen ud og shoppe - og derefter tog vi en tur i biografen for at se The Help. Jeg ved ikke om den er udkommet i DK endnu, men jeg kan helt klart anbefale den! Den har hele pakken, graede scener og grine scener.Her er et link til traileren: http://www.youtube.com/user/TheHelpMovie?v=Kl9LslpxchU&feature=pyv&ad=7264183575&kw=the%20help%20trailer

Fredag formiddag tog min vaertsfar og jeg ud til laegen for at faa undersoeg mig (skolen kraever lidt af hvert). Senere moedte vi Bree og tog ud paa Ellington High School for at vaelge fag osv. Jeg er blevet senior (det aeldste) og har faaet foelgende fag:

Sociology (En slags moderne historie klasse)
Us History
English
Fitness
Culinary
Child Development
Keyboading (laerer at skrive uden at kigge)

Jeg bliver en del yngre end hvad en normal senior er, men ville super gerne vaere med til alle de forskellige "dances" osv. Saa JUHU for mig! ;-)

Loerdag begyndte vi at goere os klar til orkanen som alle snakkede saa meget om. Vi fjernede stole fra poolen osv. Der skete ikke helt det store, det smaaregnede bare hist og her. Men om natten blev vi vaekket af regnen og stormen og om morgenen var der traeer der var blevet revet op af jorden, saa det havde alligevel vaeret ret vildt. Og som jeg sagde tidligere mistede vi stroem. Og faktisk - saa er det LIGE kommet tilbage :-)

Rigtig skulle jeg have startet i skole onsdag, men det blev udskudt til .... I DAG pga. stroemafbrydningen. Jeg kom hjem fra skole for nogle timer siden og sikke en dejlig dag, det har vaeret! Men PUHA, hvor har det dog ogsaa bare vaeret forvirrende og jaa, jeg lavede nogle smaafejl. Jeg missede min foerste klasse og jeg ANER ikke hvordan, saa spoerg mig ikke hvorfor. Lige i starten foelger man sig lidt ensom, men naar folk faar af vide, at du er en udvekslingsstudent, saa bliver der spurgt loes og der er rigtig mange sjove spoergsmaal, saa som, 'Har I mange koer i Danmark?', 'Hvor klare er stjernerne?' osv. hahaha
Jeg har moedt utrolig mange mennesker og jeg kan simpelthen ikke huske deres navne. Men nu maa vi se, hvad der sker i morgen!

Lige nu sidder jeg med en lille killing, Luna. Hendes mor blev aflivet i dag, saa jeg har faaet jobbet at passe paa hende. Hun er 4 uger gammel og UTROLIG soed.

Jeg haaber, at alle har det godt!!


Mange knus fra the United States

- Caroline :-)

Ps. jeg er meget ked af, at jeg ikke har faaet lagt nogle billeder ind paa bloggen, men kig min Facebook og I vil finde lidt underholdning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar